söndag 5 juli 2009

Grej Of the Vecka #27 (bra väder under första semesterveckan)

Den gångna veckan var min första semestervecka. Det känns skönt att för en gång skull ha prickat in det fina svenska vädret. Förra sommaren var jag och min familj i italienska Bibione under de veckor det var 30 grader varmt här hemma. Visserligen hade vi det något varmare, 37 grader sådär, men det kändes ändå bittert. Har jag lagt ner en jäkla massa slantar för att vi ska ta oss till en paradisisk miljö räknar jag med att det ska vara dåligt väder i Sverige. Det har jag ju liksom betalt för, tycker jag. De som stannat hemma ska inte få samma omständigheter gratis. Sån är jag, ibland. För det mesta unnar jag faktiskt andra bra liv, fast när det kommer till vädret är jag klart grinig. Dessutom hade ju folket i Almedalen i vanlig ordning 2009 tur, med vädret alltså. Det har politikerna och lobbyisterna och andra seminariedeltagare gjort sig förtjänta av. Men rent politiskt var det nog en mager politikervecka. Det nyaste jag hittade var MP:s matgrej. Är det så att samtliga ligger och lurpassar inför nästa års valkampanj?

Inga kommentarer: