tisdag 10 mars 2009

Ingen Put in i Putins Ryssland - men Agnes kommer alla gånger till final

Put in, låter det som Putin? Ni vet som Vladimir, han som förut var president i Ryssland men som nu bara är premiärminister för samma land. Ekot rapporterar idag att EBU, ansvariga för Europeiska Melodifestivalen, i vart fall tycker så och därför stoppar Georgiens bidrag ”We don’t wanna put in” från att vara med i Moskvafinal. Låten är för politisk. Svenska Dagbladet länkar förtjänstfullt till vårens förmodade europeiska tokhit. Också DN uppmärksammar historien. Georgien har hur som helst fått besked om att landet får representeras av en annan låt. Kanske är det tillräckligt med en justering av texten. Annars laddar vi för fullt inför lördagens schlagergalenskaper. Bara Agnes kan vinna tävlingen om vem som får åka till Moskva i maj och representera Christer Björkman. Den paljettdressen i guld och det håret slår allt. Till och med programledare Petra Mede. Dessutom är låten rätt skön. Den bjuder faktiskt på härlig disco. Det trodde jag inte vår svenska R&B drottning skulle kunna få till. Och håll med om att det är klass när Agnes träder in. Ingen kunde sett hetare ut ens på Studion 54. Undrar jag vad det kommer att firas med för färg på själva Globen. 100 steg till får väl knalla upp till grannen bortåt åttatiden och kolla in. Kanske kan jag också snika åt mig en lördagsgrogg. Två flugor i en smäll liksom. Så lycklig jag är över att få leva. Särskilt när jag lyssnar till Olle Ljungström. Naturligtvis fortfarande till den förra. ”Sju” får jag vänta med ett par dagar till. Medan det pågår ska du se till att må bra du också.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är du ju fel på det igen... Till min dotters förtvivlan och min förtjusning leder "Snälla, snälla" tätt följd av opera-schlagern. Blir spännande i alla fall :-)

I övrigt väntar jag med spänning på din blogg om OneSwarm :-D

Tomas Agdalen sa...

Spännande ja, men vad är OneSwarm?

Anonym sa...

Hänger du inte med? ;-)

http://www.aftonbladet.se/debatt/article4612100.ab

Tomas Agdalen sa...

Ok, du har satt mig på spåren. Nya svärmar med ettor och nollor. Tur att jag har så vaken läsarskara.

Anonym sa...

Skulle en "remake" av Staten och kapitaletbli bli stoppad av EBU?

Tomas Agdalen sa...

Skulle kunna vara så. Det har jag inte tänkt på. Skulle tro att monney momoney... passar bättre.

Anonym sa...

Vad tycker du Olles nya?

Tomas Agdalen sa...

sådär. Skrev om den i bloggen om Anthony and the Johnsons.