söndag 22 mars 2009

100 steg till betalar 2000 spänn för att höra Dylanskvaller om exfruar

Det hade varit rätt tufft att få vara på Berns ikväll för att se och höra Bob Dylan. Intensiteten och närvaron hos honom blir nog helt annorlunda på den klubbspelningen jämfört med hans arenagig imorgon i Globen. Och jag vet hur trist en sådan kan vara. När jag såg honom i slutet av 1980 talet i Scandinavium var det så segt att jag och mitt sällskap istället gick på krog i halvtid. Det sedan Dylan två timmar försenad gått på scen utan att visa något som helst intresse att kommunicera. Roligast var Tom Petty i hög hatt. Det var då jag insåg att Dylan gör sig bäst i mysig hemmiljö. Men kanske är det annorlunda i en liten lokal. Undra vad han inleder med? Kör han mycket gammalt? Det finns många höjdare att välja på. Jag vill också passa på att plussa för dagens artikel om Dylan i DN. Tyvärr finns den bara i pappersupplagan. Men eftersom jag betalar ett par tusen spänn i kvartalet för att tidningen i brevlådan hade jag förmånen att kunna ta del av lite skvaller om hans exfruar. Det gjorde jag. Och det var faktiskt värt hela prenumerationsavgiften. Fan vad dyrt det är att skilja sig om man kommit upp sig. Två gånger har han kapat banden. Jag är också helt övertygad om att han förtjänade allt elände. Första frun verkar inte ha haft det roligt när hon när han hade andra kvinnor boende på sin ranch. Och ndra frun höll han hemlig i över 10 år. Jag har alltid tyckt att Dylan är lite speciell. Oj, oj, oj vad jag gillar honom.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: