fredag 20 mars 2009

Fredagsdrinken - ikväll åker vi hiss

Idag är det vårdagsjämning. Därför vill jag ha en vårig fredagsdrink. Det får bli en grön drink. En Gröna hissen. Faktiskt ett tag sedan sist. Vi som är över 40 år och som sett alla pilsnerfilmer har ett levande minnet av när Sickan Carlsson som Lillan, i filmen med drinkens namn, blev på lyset efter bra många hissar. Vi får se hur ni blir efter ett par hissar för den är inte att leka med. Och jag tycker drinken är särskilt lyckad eftersom alla alltid bör ha just de nödvändiga ingredienserna hemma. Så fram med longball-glaset. I med isbitar. Fyll glaset med en fyra gin (vid det här laget vet ni vilken) och en tvåa Grön curaçao. Låt Pommacen flöda. Garnera med ett par russin, som ska åka hiss upp och ner i drinken. Det är alltså inte du som är passageraren. Har du inte samtliga grejer hemma rekommenderar jag en fredagsfeting framför Lets’s Dance. Men ni vet ju sedan tidigare att numera skippar den tävlingen. Överhuvudtaget har jag fått nog av sopor och galor för ett ta. Fast jag kommer nog att titta på melodifestivalens final, trots den operasmörja vi bestämt att skicka dit. Mest för att jag är nyfiken över vad ryssarna kommer att åstadkomma för ett arrangemang. De brukar inte slarva bort möjligheten att få imponera på omvärlden. Det ser jag alltså att bevaka.

Inga kommentarer: