fredag 27 mars 2009

Laila vinner ikväll - 100 steg till hoppas på lång paus från Let's Dance

Är ni med nu då? Finaldansen startar. Vem avgår med segern? Alla gånger kraftkarlen Magnus Samuelsson om folket får bestämma. Fäller istället jag avgörandet vinner dans- och sångdrottningen Laila Bagge. Det går inte att snacka bort att kvinnan kan dansa. Hur det än går kan vi väl vara överens, TV4 och jag, om att Let's Dance tar en paus på minst några år. Även om 100 steg till hissat flaggan i topp och visat ett imponerande engagemang har det tagit emot att vara tokpositiv. Någon bloggenläsare kanske till och med uppmärksammat att jag de sista veckorna saknat den där rätta glöden för tävlingen. Såpan har gått lite sådär på tomgång, med en tillbakahållen David Hellenius och en halvrolig Jessica Almenäs. Bara juryn tycker jag har motsvarat förväntningarna. Som en liten sammanfattning konstaterar jag att deltagarna varit lite för dåliga. Jag menar, kunde Kitty eller George överhuvudtaget röra sig i takt. Nej. Två besvikelser. En hopplös Carl-Jan ingick liksom i konceptet. Tanken var väl att han skulle ha åkt ut tidigare. Men han kunde hålla sig kvar tack vare den generellt bristande kvaliteten. Och Hasse Aro. Inget mera sådant. Nu är det ändå snart över, utan att jag vet vad som ska ta vid. Fast lite stolt kan jag berätta att jag skippade första avsnittet av Robinson. Hoppet finns alltså att jag inte kommer in i serien och börja blogga om skiten. Vi får väl se hur det blir med vårvädret. Ska det vara sådant skit som ikväll, snö upp till halsen, kanske jag ändå hamnar i soffan tillsammans med Linda Isacsson på en söderhavsö långt borta. Men nu siktar vi in oss på kvällens höjdpunkt och hurrar för Laila. För hon som ska dansa hem hela alltet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: