måndag 23 mars 2009

Om Dylans Bernsspelning och om "Det mest förbjudna" och lite trash

Igår undrade 100 steg till hur Bob Dylan skulle vara på Berns. Idag rapporterar DN:s Malena Rydell att han var i kanonform. Han ska till och med ha setts leende. Så är det nästan alltid på rockklubb. Intimiteten frodas. Jag kan inte föreställa mig något enda smile eller annat publikfrieri från mästaren på Globen ikväll. Aftonbladet hade vänligheten att trycka låtlistan. Han strödde inte klassiker omkring sig. Bernspubliken bjöds i alla fall på "Like A Rolling Stone" som extranummer. Jag hade önskat "Just Like A Women". Men eftersom jag inte var på plats är det inget att bry sig om. När jag ändå är igång vill jag rekommendera er att leta fram gårdagens DN kultur och läsa om hur Rydell i sin Söndagskrönika aktualiserar Kerstin Thorvalls 33 år gamla "Det mest förbjudna". Hon konstaterar att det "finns fortfarande inget mer förbjudet än att vara en dålig mamma, som dessutom hatar mammor". Välformulerad artikel om hur man inte får vara. Hon knyter också ihop det med Mia och Klaras trashkatastrof Tabita. Idag skrev även Nina Björk om henne. Tatueraren har gjort intryck. Ingen vill vara som hon.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: