torsdag 21 maj 2009

Fredagsdrinken - ikväll en isbrinnande Miami Red

Er'e sommar eller? Det känns faktsikt inte så där ute när det regnar och håller på, men jag har sett på Twitter att sommaren 2009 sedan igår är förklarad öppnad. Det väljer jag att fira med att blanda ihop den fantastiskt vackra drinken Miami Red. Den har jag hittat på min coola, men i övrigt värdelösa, plastshaker från Urban Outfitters i London. Den är snygg, men jag blandar bara drinkar i glasshakern. Bara en shaker av glas håller kylan. En Miami Red består av en fyra Absolut Red Ruby, en fyra söt äppeljuice, en etta sockerlag, en tvåa citronjuice och en etta Campari. Skaka blandningen tillsammans med krossad is. Se till att du får med isen i glaset. Spriten ska liksom flyta omkring i en sörja av is. Snyggt som tusan blir det. Och snart har du en skön kall drink i handen som ser ut att brinna upp. Och det dröjer inte länge förrän du vill ha en ny. Grattis!

Inga kommentarer: