fredag 3 april 2009

100 steg till missar Robinson - på boksläpparfest med kultureliten

Jag missar tyvärr morgondagens Robinson IRT. Som jag tidigare malligt berättat ska jag på boksläpparfest. En bekant har skrivit en både hyllad och ifrågasatt bok om porrestetik av Magnus Ullén. Kristina Hultman konstaterar i senaste numret av tidskriften arena (# 2 april 2009) i en positiv anmälan att intrigen i porr är sekundärt för berättandet. "Syftet med läsningen/konsumtionen är inte att vinna insikter (som exempelvis i romanen), utan att bli sexuellt upphetsad". Jag är inte riktigt säker på var festen hålls. Det kan vara i G:a stan eller i vid Kungsträdgården. Men jag lär bli varse om var det ska saluteras vad tiden lider. Fast nu skulle det handla om morgondagens TV4-tävling. Som ni vet är jag ju helt fast i TV4:s mobbingshow. Såg ni förra veckans öråd? Vinnartypen Christian Terstedt körd på rätt hårt om Beatrice Karlsson. Kanske inte den coolaste personligheten, men vaddå. Hon var redan borta. Varför då hålla på att toksåga? Otaktiskt, säger jag. Däremot tror jag just Ternstedt framöver sitter löst till och kommer att var den som åker ganska snart. Så fort gula laget förlorar en tävling tror jag att de gör sig av med den alfahannen. Men på lördag är det givet att blåa laget får bege sig till örådet. Ingen mat och ett liv på stranden som är för bra för helvetet passar dåligt med en brottningsmatch. Dagens löp indikerar också att det är den väl tunna Mika Svensson som får åka hem. Så summan av kardemumman är att både Billing och Amjadi, favoriterna hos 100 steg till, klarar sig kvar. Skönt. Fast en annan sak är hur det går IRL.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: