söndag 12 april 2009

100 steg till tycker att det är dags för sammanslagning i Robinson

Lördagens Robinson var avtändande. Ännu en deltagare som väljer lyxhotellet, där väl förlorarna hamnar, framför träsket genom att hoppa av tävlingen. Jag vet att jag tidigare berömt TV4:s casting, men kanske tvingas jag snart att omvärdera detta arbete. Är det så att man inte hittat vinnarkaraktärerna? Men jag kan i alla fall än en gång lyfta fram Erik Billing (bilden) som ett föredöme. Övertygande förklarade han för kamraterna i det blåa laget att han sökt till tävlingen för att vinna och förberett sig på alla eventualiteter. Säkert även de som inte går att tänka ut, för inte ens den diaboliske 100 steg till hade kunnat planera en miljö som träsket och dessutom i den placera en grupp människor som annars är vana vid svensk välfärd. Laget är så slutkört att jag inte kan tänka mig att det vinner någon enda av de återstående pris- eller slippaörådstävlingarna. Förutsättningarna är helt enkelt överjävliga. Det är fuktig, fullt med bitande insekter och inget ätbart utöver den där palmgrejen de pratar om i alla Robinsonårgångar. Därför kommer Christina Ternstedt och hans kamrater i det gula laget att kunna sola vidare på sin strand utan att förta sig. Eftersom det blåa laget är så uträknat tror jag inte något riktigt intressant när det gäller intrigskapandet kommer att hända förrän sammanslagningen av lagen. Så kom igen nu TV4. Det är dags att röra om rejält i lojaliteterna. Fast lite tjafs har vi nog att se fram emot ändå. Det ser nämligen ut som om de av Billing vaktade hönorna kommer att grillas över öppen eld nästa vecka. Eller kompromissar han i nöden med sin vegetarism och sällar sig till djurens banemän? Det finns mycket att fundera på under veckan.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: