fredag 3 april 2009

Fredagsdrinken - ikväll Screwdriver

Ibland är det bli det enkla bättre än annars. Jag kom precis hem efter att ha köpt god öl och handlat mat. Klockan är tjugo över sex. Och jag måste snabbt kasta ihop veckans fredagsdrink. Grannarna väntar törstigt i sina roliga hattar. Jag behöver också genast en drink att smutta på under köksbestyren. Vad? Jo, fetklassikern Screwdriver. Ingen gör så god vodka och juice som våra vänner på västkusten, dit vi ska över påsken. Jag snor därför deras recept. Ni som hänger på plockar direkt fram fram ett higball-glasen som fylls upp med is. Över den häller du en sexa okryddad vodka. Tryck sedan i så mycket nypressad apelsinjuice du kan. Nu är du färdig. Gott är det och snabb effekt får du. Lugn och ro inför helgen. Jippie!

2 kommentarer:

Maria sa...

Den här drinken har jag tröttnat på....men med FÄRSKPRESSAD apelsinjuice kan jag tänka mig att dricka den igen.

Tomas Agdalen sa...

Ibland får det bli en oldtimer. Särskilt då fantasin tryter. Det gjorde den lite.