lördag 18 april 2009

Paul McCartney med sin Linda - tungt äktenskapstycke tycker jag

Expressen rapporterar att Ex-Beatlen Paul McCartney häromdagen hedrade sin för elva år sedan bortgångna fru Linda McCartney. Som ni kanske minns gifte han om sig och att det slutade i en pajkastning mellan makarna av sällan skådat slag. Efter att Paul McCartney klarat ut Englands dyraste skilsmässa sägs han ha gått vidare i livet. Vid sidan av en ny romans ingår det säkert en del retrospektivt navelskådande från en tid som varit. Och det finns väl anledning till detta. Paul och Linda skapade inte bara tidlös musik under det fåniga namnet Wings. De hade också värsta äktenskapstycket. Den hockeyfrillan Linda visar upp går perfekt med Pauls tangorabatt. Och vilka härliga mönster på kläderna. 100 steg till är grön av avund. Även om jag, trots allt, tycker att Wings gjorde förhållandevis töntig musik bidrar det estetiska till hög rockcreed. Jag minns även hur bandet en gång på 1970-talet fastnade i svenska tullen för innehav av marijuana, med en attityd som då imponerade på mig - en blivande rockmytolog i yngre tonåren. Nu vet jag självklart bättre. Okej, avslutningsvis ska jag naturligtvis utnämna bästa Beatleslåten. Idag blir det en som inte skrivits av radarparet Lennon/McCartney, utan istället en av alltid coole Ringo Starr. What a Man!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: