lördag 31 januari 2009

100 steg till kovänder som kd:s Göran Hägglund - håller hårt på Hanna!

Ok, då var det dags för 100 steg till att sticka ut hakan igen. Nu känns det dessutom som jag kan göra det med flaggan i topp. Jag hamnade ju ganska rätt igår. Hasse Aro och Carl-Jan Granqvist ligger risigt till inför nästa vecka och de sista veckorna har vi fått se en ny Kitty Jutbring. Och åt Morgan Alling går inget att göra. I slutändan kommer han att stå högst upp på pallen. Han får dock se upp med Laila Bagge. Täbytjejen satsar helvilt. Det gäller att vara koncentrerad på alla stegen. Det är superproffsiga Alling. Men så var det kvällens batalj - megafinalen i Körslaget. Hanna mot Erik! Landet i två delar. Egentligen är ingen av de båda mitt förstaval, som Robban. Men man kan ju ändra sig, som Göran Hägglund så skönt visade genom gårdagens kovändning. Från nej till ja över en natt. Om vaddå? Kärnkraften så klart. Fram till förra veckan upplevde jag Erik Segerstedt och hans uddevallakör som något bättre än Hanna Hedllunds bollnäsgäng. Efter i lördags får jag kanske ändra mig. Det var glädje och tryck från Hälsingland. Prestation var näst bäst. Bara Magnus Carlssons kör från Borås tutade på ännu bättre. Men nu är det ju inte kvaliteten som avgör, utan vem som har mest ringande fans. Och då drar sannolikt Erik det längst stråt. Han är hetare. Vi får beakta att Hanna just klivit ut och blivit mer än Martin Stenmarks fru. Men på vilket sätt! I henne har hela nöjessverige mycket att se fram emot. Jag kommer tyvärr inte att följa kvällens evenemang i detalj. Vänner kommer över på svenskt kalvfärs (inköpt på Kvantum i Kungens kurva) på italienskt vis (frikadeller) till billigt italienskt rödtjut (inköpt lokalt - Malbech). Men jag scannar av då och då samt kollar med barnen.

Inga kommentarer: