tisdag 27 januari 2009

Experterna Olsson och Andersson gick händelserna i förväg - tji fick de

Vad de skrockade Mats Olsson och Pamela Andersson i gårdagens Sportpanelen i SVT:s morgon-tv. Vid fråga om svenska medaljchanser i kommande alpina VM i Val d Isere lät det Anja Pärson, Anja Pärson .... Ingen annan alpin utförsåkare bedömde de ens vara nära möjlighet till pallplats för att ett par timmar senare säkert sätta kaffet i vrångstrupen. Som på beställning slog nämligen nästgårdsfödda huddingeåkaren Jessica Lindell-Vikarby till och tog sin första världscupseger. Visst, superskräll var det, men ändå. Osvuret är alltid bäst. Olsson och Andersson får lära sig av undertecknad. Hur många gånger har jag talat ut att först tänka efter och därför hamna helt snett. Som en åsna har man fått stå med skammen och en önskan att vilja tvätta munnen. Varje gång har jag sagt mig att aldrig mer ska något sägas. I alla fall om det kan uppfattas som en ståndpunkt. Men nu var det ju inte jag som gjorde bort mig. Så skönt det känns att vara åskådare. Jag är dock övertygad om att jag snart är där igen. Så nästan säkert har jag inget lärt. Men handen på hjärtat, hur kul skulle det vara om alla satt och höll på sig. Inte ett dugg. Så fortsätt och tyck på!

Inga kommentarer: