lördag 17 januari 2009

100 steg till satsar om - nu på Morgan Alling och lyssnar på "No stress"

Förra veckan passade 100 steg till på att fethylla Kitty Jutbring. Jag höll henne som en av favoriterna till slutsegern i 2009 års "Let's Dance". Det visade sig dock snabbt att det saknades något hos henne både vad gäller takt och känsla. Särskilt för musiken, men kanske också i övrigt. Jutbring kunde liksom inte ta till sig leken. Istället spred hon sura kommenterar efter de mindre fördelaktiga domaromdömena. Nu såg jag inte gårdagens spektakel. För mig var det räkor och vitt vin, till en trevlig och hög ljudnivå, hos våra kamrater några kvarter bort från oss här i Örby. Men av rapporterna att döma gjorde Jutbring en slät och pinsam figur. Sällan ska en sämre dansare och attityd ha skådats i svensk underhållningsbransch. Bloggen får nog ta sin hand ifrån Jutbring, inte minst om det ligger något i domarguden Dermot Clemingers analys i Aftonbladet. "Hennes attityd suger. Efter andra programmet undrar jag om hon är dum i huvudet eller låtsas att hon inte riktigt förstår det här programmet". En krönikör undrar i samma tidning om Jutbring har en skruv lös. Jutbring försvarar sig så gott hon kan. "Jag anstränger ihjäl mig. Jag har tränat så jävla mycket, fem timmar om dagen." Frågan blir då hur prestationen kan vara så genomusel? Fyra ettor! Har detta setts tidigare i programmets historia? Nervositet och koncentrationssvårigheter? Kanske ändå inte så mycket är sant av det som berättats för i Media (P1) idag beskriver hon sin förvåning över den nära bevakningen av henne i "Let's Dance". Fast egentligen ett, mot bakgrund av den tv-räv hon nu får betraktas som, märkligt och halvkorkat uttalande. Jag såg dessutom själv i första avsnittet att hon surna till reellt och har träben. Lite sanning ligger det nog i påståendena om kapaciteten. Hur som helst är ju Jutbring nu med mest överallt. Syretillförseln är därför tillräckligt för överlevnad i showbiz. Och hur ser den kortsiktiga prognosen ut för Kitty? Antagligen alldeles utmärkt. Det kommer de många fansen att se till. Och många måste de vara för hon är ju trots allt kvar i tävlingen. Jag lägger i fortsättningen emellertid mitt känsloliv i danstävlingen Morgan Alling. Avslutningsvis ges möjlighet för er att känna samma lyckorus som jag idag gjorde på hemvägen från tennisen när Laurent Wolf drog igång sin "No Stress" på radio NRJ: " I dont want work today" dundrande ur Toyotan.

Inga kommentarer: