söndag 1 februari 2009

Hanna och hennes bollnäskör stod för kvällens energiboost med pekoralen

Nu har jag sett vår inspelning av gårdagens finaldramatik i Körslaget. Vi kunde ju inte, som ni vet, se upplösningen i realtid. Efter detta är jag emellertid helt såld på Hanna Hedlund. Vilket jobb hon har lagt ner på kören. Vilket tryck den fick i pekoralen "Genom eld och vatten". Ståpäls! Så kände jag. Fast jag är ju en känslig killa, men jag bara säger: rätt kör vann. Och Hanna Hedlund får gärna vara programledare i alla program i alla kanaler de närmaste åren. Jag är helt övertyga om att jag och alla andra tv-tittare skulle få en positivare syn på de dagliga vedermödor med henne i rutan. Kanske är det bara det lilla som krävs för att få landet och folket på rätt köl? Vad vet jag? Men medicinmännen och politikerna verkar ju inte ha det självklara svaret. 100 steg till tokhyllar därför Hanna Hedlund från Bollnäs. Och över till kvaliteten, hos båda finalkörerna. Är det inte skrämmande hur nära de ligger proffsen vad gäller sång, rytm och rörelse. Vad i skulle då problemet ligga kanske ni bloggenläsare undrar? För dåliga proffs eller för bra amatörer? Fundera på det ni. Sedan tycker jag folkets val av låtar till körerna var riktigt usla. De tog ju ner hela energiboosten. Men grattis Hanna och Bollnäs som ju får en halvmiljon att bygga skateboardramp för.

Inga kommentarer: