fredag 6 februari 2009

Fredagsdrinken - ikväll en öl och en jäger och absolut inte en ubåt!

Strax före jul på gamla bloggen berättade 100 steg till om när jag och min kamrat på Ringvägen var på ett dåligt ställe nära Vitabergsparken på Söder, inte långt från gamla Zombiebar som faktiskt är ännu sämre. Det var ruggit väder. Kropp och själ var i behov av snar värme så jag beställde därför på stående fot en jäger och en öl. Det visade sig vara rena dundermedicinen för jag blev genast på gott humör och spirituell igen. Och det var första gången sedan 1984 som jag tog Jägermeister. Den gången festades det rejält i Venedig med många ubåtar (en shot sänkt i ett glas öl). Och ni ska veta att jag snabbt blev en ubåt. Hotellunderhållningen i sista baren försökte få upp mig ur min position på gatan. Jag minns händelsen alldeles klart – en orolig fyllig sångare lutad över min kropp med en halv bar i ring runt oss. Som ni märker överlevde jag. Dagen efter också. Nu vill jag absolut inte rekommendera väletablerad medelklass från villaförorterna i Stockholm den resan. Nej, jag tycker ni kan ta det lugnare och ikväll, efter en dag med så ruskigt väder, satsa på att komma i fas med en shot jäger (2 cl) och en kall öl. Ett kit som både värmer i rusket och lugnar nerverna. Det passar alltså särskilt bra för alla som idag skickat iväg ett betänktande. Puh! Säger man efter en sådan pärs.

Inga kommentarer: