tisdag 16 december 2008

Superbloggarn firar examen på Bergamott och inväntar världsförändring

Idag har det varit en stor dag på jobbet - ett slags examen. Superbloggarn är dessutom extremnöjd med dagens upplevelse. Vi har kunnat skörda fett efter en kortare tids hårt arbete. Det började redan i morse för att fortsätta hela dagen. Jag och mina arbetskamrater hann också med ett besök på en konsthall. Jag behövde kompensera lite efter att ha konstaterat att det var länge sedan var på en sådan inrättning. Nu handlade det om en annan hall. Men kultur som kultur. Om allt går sin gilla gång är det tänkt att bloggarn och hans kamrater ska ha medverkat till en viss förändring av världen som träder ikraft den 1 januari 2010. Väntan på att detta ska inträffa påbörjas ikväll på restaurang Bergamott. En fransk bistropärla på Kungsholmen. Det har jag hört från flera håll, bl.a. från min ena kamrat på Ringvägen som önskar att han varit där. Under kvällen träffas alltså superbloggarn på Hantverkargatan i huvudstaden. Vem kunde tro det för 20 år sedan? Det firar vi med fransk 1990-tals pop (Rita Mitsouko - en ny bekantskap för mig). Väl mött alla superbloggenläsare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Åker upp till huvudstaden själv ikväll men hinner troligen inte upp till festen. Är där i morgon vid 6-tiden :-)

Tomas Agdalen sa...

Festen är typ över för ett tag sedan. Men det kommer flera!