söndag 14 december 2008

Världens skönaste Cramps - och historien om bra och dålig progg

Så jävla skönt att bli av med texten om Motvind (hade tidigare en post i marginalen till vänster). Det finns ju så mycket bra progg. Varför lyfta usel? Och i hur många poster ska jag snacka upp Röda bönor för att också ni ska älska gruppen. Också jämfört med Nationalteatern är Motvind tunt - pretantiöst. Nationalteaterns Kolla kolla t.ex, är stor humor och allvar. "Vilken idioti ti ti ti att sälja av ett pari ti ti ..". Så snyggt! Till slut hittade jag också "Sent en lördag kväll". Ge mig en elgitarr och jag ska köra - mer punk än så får ni aldrig. Men nu är det Cramps det gäller. Ett rätt cool band från amerikanska västkusten, som tydligen startade upp i New York. Lite av urpunkgrupp som märkligt nog inte nämns i urpunkboken "Please kill me". Kanske uppfattas Cramps mer som ett konceptband? Hur som helst är dom etta på Fredrik Strages youtubialista som han vunnit Stora Journalistpriset för. Okej, jag har efter viss motvilja gått in och kollat vad karln gjort. Jag tänkte nog lite så att en grabblista inte skulle motsvarar kraven för vad som kan kallas ett stort journalistiskt värv. Men jag kan konstatera att det han gjort är rätt skönt, i alla fall för en kalenderbitare som jag. Mycket info är det och saker och ting som jag inte tidigare sett har presenterats. Ettan på Strages lista är "Live at Napa State Mental Hospital". Jag rekommenderar samtliga bloggenläsare att glo i listan. Den ger bra koll över viktiga rockhändelser.

(Från gamla bloggen 23/11-08)

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: